معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن

ساخت وبلاگ

از هنگامی که دستگاه تلفن همراه به یک وسیله محبوب و پرطرفدار برای انجام سرگرمی و گذران اوقات فراغت تبدیل شد، سبک های جدید بازی های موبایل نیز ظهور پیدا کردند که از ایده های نو و جالبی بهره میبردند. یکی از این سبک ها که به خصوص در کشور ما با استقبال خوبی روبرو گردید، بازی های فکری و رقابتی با چاشنی طنز میباشد. درواقع تلفیق سبک های مختلف باعث محبوبیت این دسته از بازی ها شد که برخی از عناوین آن نیز هنوز در معرض توجه مخاطبان قرار دارند.

در ادامه یکی از همین بازی ها به نام “آفتابه 2” را به شما معرفی میکنیم. با ما همراه شوید تا به نقد و بررسی این بازی اندرویدی بپردازیم.

آفتابه 2

گرافیک و رابط کاربری :

اولین نکته ای که باید در مورد ظاهر بازی فوق به آن اشاره کنیم، جذابیت قالب گرافیکی آن در بخش منوها میباشد. رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و زیبا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه، از جمله نقاط قوتی هستند که در شکل گیری این ویژگی مثبت در “آفتابه 2” نقش داشته اند. در کل باید گفت که محیط این بازی اندرویدی در بخش منوها تقریبا بدون نقص بوده و به دلیل جذابیت زیاد، کاربران را به انجام آن تشویق میکند.

نقاط قوتی که در بند قبل به آنها اشاره شد، در محیط اصلی بازی فوق نیز به چشم میخورد و اصل یکپارچگی قالب گرافیکی به خوبی رعایت شده است. سایر عناصر با دقت کافی طراحی گردیده اند و از جذابیت دیداری قابل ملاحظه ای برخوردار هستند. در این میان جلوه های تصویری و افکت های صوتی استفاده شده در “آفتابه 2” نیز به جذاب تر شدن محیط آن کمک کرده اند و از این لحاظ، نقص خاصی برای آن قابل ذکر نیست.

پیاده سازی رابط کاربری منوها و بخش های مختلف در بازی فوق با رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری تکنیک های اصولی صورت گرفته و به همین دلیل جابجایی بین آنها با سرعت بالا و پیچیدگی کم انجام میپذیرد. استفاده از امکانات موجود نیز راحت است و دردسر خاصی برای کاربران ایجاد نمیکند تا با خیال آسوده از بازی لذت ببرند. از این بابت نیز میتوان امتیاز خوبی برای “آفتابه 2” درنظر گرفت.

با توجه به نکات اشاره شده، AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

آفتابه 2

گیم پلی :

در بازی فوق باید با استفاده از هوش و ذکاوت خود به معماهای جالبی که با هوشمندی طراحی شده اند، پاسخ دهید. این بازی اندرویدی به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل اجرا میباشد که در حالت اول میتوانید با دیگر کاربران به رقابت بپردازید و هیجان بیشتری را تجربه کنید. در حالت آفلاین نیز 3 سطح از بازی با مراحل متفاوت وجود دارد که تنها یکی از آنها رایگان است. در ادامه نحوه انجام “آفتابه 2” را توضیح داده ایم تا بیشتر با آن آشنا شوید.

برای شروع میتوانید از گزینه عضویت با حساب کاربری گوگل یا از طریق شماره تلفن و دریافت کد فعالسازی استفاده کنید و یا با لمس گزینه ورود، به صورت کاربر مهمان به انجام بازی بپردازید. ابتدا بهتر است به حالت آفلاین بروید تا با معماهای “آفتابه 2” آشنا شده و چگونگی پاسخگویی به آنها را فرابگیرید. با این کار هم میتوانید تعداد سکه خود را افزایش دهید و هم تجربه لازم برای رقابت با سایر کاربران را بدست آورید.

هر سطح از بازی فوق دارای تعداد مراحل زیادی است که در هر کدام، یک تصویر مفهومی به نمایش درمی آید و شما باید کلمه معادل آن را حدس بزنید. حرف های جواب بین حروف درهم ریخته پایین صفحه وجود دارند که با اشاره بر روی آنها، در جاهای خالی قرار میگیرند. شما میتوانید از سه نوع راهنمایی موجود در “آفتابه 2” نیز برای پاسخ دادن به مراحل استفاده کنید که شامل نمایش یک حرف از جواب، حذف تعدادی از حروف و یا رد کردن مرحله میشود. لازم به ذکر است بابت استفاده از هر راهنمایی، تعدادی سکه از کاربر کسر میگردد و از این رو باید نهایت تلاش خود را برای پاسخگویی به کار ببندید.

آفتابه 2

حال که در “آفتابه 2” با تجربه شدید، بد نیست به حالت آنلاین آن بروید و میزان هوش و ذکاوت خود را با دیگر کاربران به رقابت بگذارید. بدین منظور باید روی دکمه شروع اشاره کنید که برای هر بار، 100 سکه از شما کسر خواهد شد. بعد از اینکه حریف به صورت تصادفی انتخاب گردید، بازی آغاز شده و هر کدام از دو طرف باید به دو معمای مشابه پاسخ دهند. هر کس سریعتر این کار را انجام دهد برنده است و چنانچه هر دو سوال در زمان تعیین شده بدون جواب باقی ماند، نتیجه مساوی اعلام میگردد. برای هر برد 160 سکه و هر مساوی 80 سکه به کاربر افزوده و رتبه او نیز بر اساس تعداد برد و باخت ها در جدول مشخص میشود. شما میتوانید نام کاربری یا شماره تلفن دوستان خود را نیز جستجو کنید و آنها را به رقابت دعوت نمایید. علاوه بر این امکان ارسال درخواست دوستی بین کاربران پیش بینی شده است.

همانطور که ملاحظه میکنید، بازی فوق ترکیبی از سرگرمی فکری و هیجان ناشی از رقابت همراه با چاشنی طنز میباشد که میتواند رضایت همه اقشار کاربران را فراهم نماید. باید گفت که در گیم پلی “آفتابه 2″، کمبود خاصی وجود ندارد و از کیفیت لازم برخوردار است. البته خطاهای کوچکی در بخش آنلاین آن به چشم میخورد و انتظار میرود که در نسخه های بعدی، ایده پردازی بیشتری برای حالت رقابتی این بازی صورت گیرد.

با توجه به موارد اشاره شده، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

آفتابه 2

قیمت :

این بازی اندرویدی به صورت رایگان قابل دریافت بوده و برای انجام آن نیاز به پرداخت هزینه نیست. البته چنانچه برای ادامه دادن “آفتابه 2” به سکه نیاز پیدا کردید، باید بسته های سکه دلخواه با قیمت های متفاوت را خریداری نمایید که با توجه به کیفیت بازی، قیمت آنها منصفانه میباشد. از نظر AppReview، امتیاز 5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

صحنه هایی از بازی آفتابه 2

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 193 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

موتور جستجوی گوگل هرروزه حجم انبوهی از جستجوها را به انجام می رساند، شیوه جستجوی افراد در گوگل متفاوت است و به عوامل متعددی بستگی دارد، اما آنچه اخیرا خبرساز شد نحوه جستجوی یک خانم بریتانیایی 86 ساله بود که با نوشتن “لطفا” و “متشکرم” در متن جستجوی خود نشان داد رعایت ادب هنوز هم در دنیای مدرن امروزی اهمیت دارد.

blog_19240_1

نوه خانم May Ashworth که Ben John نام دارد، لپ تاپ مادربزرگش را که باز بود پیدا کرد و عکسی از درخواست آنلاین او گرفت که به طور غیرمعمولی مودبانه بود، خانم Ashworth از گوگل خواسته بود تا اعداد رومی MCMXCVIII را برایش ترجمه کند. John پسری 25 ساله از Wigan است و مطلب او بیش از 11000 بار ری توییت شد، او و دوستش لباس خشک کن نداشتند و برای همین به منزل مادربزرگ رفتند.

blog_19240_2

“من از مادربزرگم پرسیدم چرا او از عبارت های “لطفا” و “متشکرم” استفاده کرده و او در پاسخ بیان داشت که او تصور می کند که یک انسان مسئول رسیدگی به جستجوهای انجام شده در گوگل می باشد.” به تصور او استفاده از این عبارات مودبانه موجب می شده که جستجوی او سریع تر به نتیجه برسد. برخی از برنامه های تلویزیون از این اعداد رومی استفاده می کنند و Ashworth تمایل داشته تا مترادف این اعداد به سبک مدرن را که بر پایه سیستم هندی-عربی است، بفهمد.

Google UK از مادربزرگ Ben قدردانی کرد و گفت “در دنیایی از بیلیون ها جستجو، جستجوی شما لبخند را بر لبان ما نشاند، پاسخ جستجوی شما سال 1998 است، متشکریم.”

blog_19240_3

در اکانت رسمی توییتر گوگل نیز که بیش از 15 میلیون فالوور دارد، از این خانم خبرساز قدردانی شده است.

blog_19240_4

منبع:

https://www.theguardian.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 219 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:13

استفاده از گوشی های موبایل در چند سال اخیر رشد فزاینده ای را تجربه کرده و بخش عمده ای از این رشد به استفاده از اپلیکیشن های موبایل مربوط می شود.

اقتصاد اپلیکیشن های موبایل بسیار گسترده است و به طور پیوسته نیز در حال رشد می باشد. دانلودها در سال 2015 افزایش چشمگیری را به ثبت رساند و این شرایط توسعه دهندگان را به تفکر بیشتر و عمیق تر درباره روش های کسب درآمد از اپلیکیشن ها وا داشته است.

blog_18975_1

روش های گوناگونی برای کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل وجود دارد، اما یقینا تبلیغات تاثیرگذارترین روش است، اما این راهکار نیز دارای موانع و محدودیت های منحصر به فرد خود می باشد، چنانچه صاحبان اپلیکیشن ها مایل به راه اندازی یک کسب و کار پایدارند، باید بر این مشکلات فائق آیند. در ادامه سه چالش اصلی مرتبط با تبلیغات درون اپلیکیشن و راه مقابله با آنها برای شما فهرست شده، بیایید نگاهی به آنها بیندازیم.

1. مشتریان نسبت به تبلیغات مقاومت نشان می دهند

این نکته بسیار واضح و آشکار به نظر می رسد اما باید به آن توجه ویژه شود، چرا که در تجربه کاربر از اپلیکیشن نقش بسزایی دارد. تبلیغات بنری یکی از روش هایی است که در اکثر شرایط موجب آزار کاربران و مخصوصا قشر جوان تر می شود و کاربران، وب سایت هایی را که بیش از حد در محتوا مداخله می کنند، به راحتی کنار می گذارند. با در نظر گرفتن این گرایشات، محبوبیت یافتن و رشد روزافزون بلاکرهای تبلیغات به هیچ وجه تعجب برانگیز نیست.

راه حل مقابله با این چالش ساخت تجربه تبلیغاتی است که احساس اعتبار نسبت به محتوا را در کاربر تداعی کرده و آزاردهنده و نامربوط نباشد، بدین ترتیب کاربر دیگر اپلیکیشن را رها نخواهد کرد. تبلیغات نیتیو توانسته اند این قبیل از مشکلات را تا حدودی رفع نمایند.

به بیان VentureBeat، تبلیغات نیتیو یک نوع تبلیغ پولی است که در اپلیکیشن موبایل ناشر ظاهر شده و با محتوای کنونی اپلیکیشن ترکیب می شود. در بهترین حالت این گونه از تبلیغات به صورت یکپارچه با تجربه کاربری اپلیکیشن ترکیب می شود.

گزارشات اخیر از شرکت تحقیقاتی IHS Technology بیان دارد که تعامل مشتریان با اپلیکیشن های نیتیو 20 تا 60 درصد بیشتر از تبلیغات استاندارد بنری است. تاثیرگذاری اپلیکیشن های نیتیو بسیار چشمگیر است و مبنی بر گزارشات BI Intelligence هزینه های تبلیغات نیتیو در سال 2015 از 7.9 میلیارد دلار پیشی گرفته و گمان می رود که تا سال 2018 به میزان 21 میلیارد دلار نیز برسد، بدین ترتیب این رشد حاکی از سبقت گرفتن این نوع از تبلیغات از سایر فرمت های تبلیغاتی می باشد.

توسعه دهندگان زیرک تلاش می کنند تا به اکتشاف فرصت هایی برای تعامل بیشتر با کاربران خود بپردازند. برای نمونه کمپانی های بازی سازی از تبلیغات مبنی بر جایزه استفاده می کنند، بدین صورت که کاربر در ازای مشاهده محتوای تبلیغات فرصت پیشروی در بازی را دریافت می نماید.

2. توسعه تبلیغات با کیفیت، دشوار است

تبلیغات نیتیو با کیفیت بالا بسیار تاثیرگذارند، اما ساخت آنها فرآیند نسبتا دشواری است، همانگونه که در بالا به آن اشاره شد، تبلیغات نیتیو زمانی به موفقیت دست خواهند یافت که هم خوانی و یکپارچگی کاملی با تجربه کاربری داشته و یا آن را ارتقا بخشد. به منظور دستیابی به این هدف، زیرساخت ارائه اپلیکیشن باید برای کارآیی در فرآیند ارائه در موبایل بهینه سازی شده باشد.

اما این امر خود یک چالش بوده و یکی از دلایل این شرایط به زیرساخت شبکه کنونی باز می گردد که برای موبایل وب ساخته شده و نه اپلیکیشن های موبایل. سرعت اپلیکیشن های موبایل در جاهای مختلف دنیا متفاوت است و همین امر سبب می شود که توسعه دهندگان به رسانه و فرمت های تبلیغاتی ساده تر متوسل شوند.

علاوه بر این، ذات و مبنای گوشی ها بر روی حرکت و جابجایی است. از طرفی مورد توجه قرار دادن مکان قرار گیری کاربر و نمایش تبلیغات مرتبط، خود بر پیچیدگی موضوع می افزاید. از سوی دیگر تبلیغات با محتوای غنی بسیار قدرتمندند، اما سرعت دانلود آنها کمتر بوده و همین امر در ارائه آن به کاربران نهایی مشکل ساز می شود.

تمامی عوامل مذکور موجب ایجاد تاخیر می گردند و این امر به تجربه کاربری لطمه وارد می سازد و تعاملات نیز به موازات آن کاهش می یابد. از طرفی اگر تبلیغات در زمان مناسب و مورد انتظار به دست کاربر نرسد، در ازای آن پولی دریافت نخواهید کرد، ناشران و صاحبان اپلیکیشن تنها در ازای مشاهده و یا استفاده از این تبلیغات پول دریافت می کنند.

یک راه حل برای رفع این مشکل کسب اطمینان از بابت شبکه تبلیغاتی است که اپلیکیشن در آن اجرا می شود، به طوری که این شبکه باید به راحتی قادر به لود تبلیغات موردنظر باشد. پیش از انتخاب یک شبکه تبلیغاتی، توسعه دهندگان اپلیکیشن باید درخواست دسترسی به کد نمونه، مستندات و انجمن های پشتیبانی را از شرکای بالقوه دهند.

چالش بعدی در زمینه نمایش تبلیغات باکیفیت “third-party call bloat” است، در حالی که فراخوانی های شخص ثالث مانند SDKها امکانات مفیدی مانند آمار، خودکارسازی مارکتینگ و استفاده از شبکه های تبلیغاتی را ارائه می دهند، اما استفاده از تعداد زیادی SDK در یک اپلیکیشن مشکلاتی در زمینه کارآیی را منجر می شود، برای نمونه می توان به کاهش سرعت اپلیکیشن و کرش های مکرر اشاره کرد.

به منظور رفع این قبیل از مشکلات لازم است تا توسعه دهندگان از اجرای تمامی SDK ها، خودداری کنند و پلتفرم هایی مانند mParticle را مورد استفاده قرار دهند و یا از دیگر روش های افزایش سرعت اپلیکیشن های موبایل بهره گیرند.

3. صفحات پرداخت کند و دیپ لینک ها

چالش سوم در این زمینه به صفحات پرداخت و یا لینک هایی به اپ استور مربوط می شود که لود آنها کند صورت می پذیرد و این امر موجب رها کردن اپلیکیشن از سوی کاربر می گردد و از سوی دیگر موجب نارضایتی تبلیغ کنندگان می شود. این تاخیرها نتیجه مشکلات زیرساختی شبکه ها و call/SDK bloat شخص ثالث است. راه حل مقابله با این مشکل دقت در انتخاب شبکه تبلیغاتی است که در بستر آن صفحات پرداخت و دیپ لینک ها با سرعت بیشتری لود می شوند، از طرفی باید با روش های مناسب از call/SDK bloat نیز پیشگیری کرد.

جمع بندی

علی رغم احتمالات و فرصت های متعدد جهت کسب درآمد از اپلیکیشن های موبایل، بسیاری از کمپانی ها اقدام به انتشار تبلیغاتی می کنند که نامربوط، تاریخ گذشته، آزاردهنده و بی کیفیت اند و در تمامی بخش های تجربه کاربری به درستی لود نمی شود. اما با در نظر گرفتن این چالش ها و راه های مقابله با آنها، توسعه دهندگان می توانند به نحو بهتری تبلیغات درون اپلیکیشن ها را پیاده سازی کرده و از اپلیکیشن های خود درآمد کسب نمایند.

منبع:

https://appdevelopermagazine.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 191 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:05

انجین بازی سازی یونیتی به طور گسترده مورد استفاده توسعه دهندگان در سرتاسر جهان قرار می گیرد و اخیرا سازندگان آن اقدام به انتشار مجموعه ای از ابزارهای جدید نموده اند که می توانند در آینده به استانداردی تبدیل شوند.

blog_19230_1

این ابزارها به طور رایگان در اختیار تمامی توسعه دهندگان یونیتی قرار گرفته و دربرگیرنده امکانات مختلف و ابزارهایی است که هنوز در مرحله توسعه قرار دارند و به بیان کمپانی این ریلیز با هدف دعوت توسعه دهندگان به ارائه بازخورد در مراحل اولیه طراحی شده است.

ابزارها شامل اسپرایت های 9-splice می شود که یک تکنیک دوبعدی است که توسعه دهندگان را قادر به کشیدن، چرخاندن و گسترش تکسچرها و اسپرایت ها می گرداند، tile map هم به منظور چیدن کاشی ها در چندین لایه استفاده می شود و از این طریق طراحی محیط با سرعت بیشتری صورت می پذیرد.

فیزیک های دوبعدی نیز با CapsuleCollider2D، یک API فیزیک کستینگ دوبعدی و یک API دوبعدی برای Contacts آپدیت شده است.

برای کسب جزئیات بیشتر می توانید به وبلاگ رسمی یونیتی مراجعه کنید و یا از release notes استفاده نمایید، پروژه های نمونه نیز در دسترس می باشند.

منبع:

http://www.develop-online.net

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 297 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 10:09

در دنیای اپلیکیشن های موبایل که بیش از 3 میلیون اپلیکیشن در اختیار کاربران اندروید و آی او اس قرار گرفته و از طرفی بازه زمانی توجه کاربران نیز همواره در حال کاهش است، متمایز ظاهر شدن به امری دشوار برای توسعه دهندگان بدل شده است.

blog_19178_1

یک نام ضعیف برای یک محصول خوب فاجعه برانگیز نیست، اما چنانچه نام اپلیکیشن نیز به درستی و دقت انتخاب شود، تاثیر بیشتر و بهتری را بر روی کاربران خواهد گذاشت. در ادامه 7 اشتباه رایج در زمینه انتخاب نام برای اپلیکیشن را به شما ارائه می دهیم، با ما همراه باشید.

1. فراموش شدنی بودن

در حال حاضر میلیون ها اپلیکیشن در مارکت وجود دارند و هر روزه شاهد افزوده شدن هزاران اپلیکیشن جدید به استورها هستیم که احتمال شکست و نادیده شدن اپلیکیشن را افزایش می دهند، اما راه نجات از این شرایط چیست؟

blog_19178_2

چنانچه اپلیکیشن شما خوب و بی نقص باشد و عملکرد مورد انتظار را ارائه دهد، به احتمال زیاد توسط کاربران دانلود خواهد شد، اما با این وجود گزینه های متعددی برای یک هدف خاص در دسترس کاربران قرار گرفته و چنانچه نام اپلیکیشن شما فراموش شدنی باشد، نمی توانید در جذب کاربران موفق شوید.

راهکار: عملکرد و خلاقیت را ترکیب کنید

به طور کلی نام های قدرتمند ترکیبی از عملکرد و خلاقیت را به نمایش می گذارند، اپلیکیشن های کسب و کار و ابزارها گرایش بیشتری به سمت عملکرد دارند، در حالی که خلاقیت و نام های جذاب حرف اول را در بازی ها و اپلیکیشن های اجتماعی می زنند.

مثال ها:

Eveote

Flipboard

Wunderlist

GrubHub

Eventbrite

2. طولانی بودن

اختصار و کوتاهی همه جا پسندیده است و افراد توجه بیشتری به عبارات کوتاه می کنند. نام هایی که از یک تا سه بخش دارند گزینه بسیار خوبی هستند که معمولا به راحتی به خاطر سپرده می شوند. نام هایی که بیش از 11 کاراکتر داشته باشند ممکن است در سیستم عامل های موبایل مختصر شده و نتیجه نامفهومی از آن حاصل گردد.

آزمودن شمارنده کاراکتر نشانی از عملکرد حرفه ای شما خواهد بود، اما اگر این نام ارائه دهنده ایده موردنظر شما نیست، با استفاده از تگ لاین مفهوم ذهنی خود را به کاربران منتقل کنید. برای نمونه Eveote را در نظر بگیرید که از شعار Remember Everything استفاده کرده و Your Life’s Work را در محصول جای داده است.

راهکار: ترکیب کلمات را مد نظر قرار دهید

چنانچه چندین کلمه یا عبارت که به بهترین شکل اپلیکیشن شما را شرح می دهند در ذهن دارید، اما مایل به انتخاب نامی یک کلمه ای برای اپلیکیشن خود هستید، لازم است تا گزینه های موردنظر خود را با هم ترکیب کنید. بسیاری از نامگذاری های موفق در نتیجه ترکیب مناسب و خلاقانه کلمات انجام شده اند.

مثال ها:

– InstaGran

SnapChat

Pinterest

FaceBook

SoundCloud

Wunderlist

StumbleUpon

RadPad

Eveote

3. استفاده از حروف بزرگ برای نام

در نامگذاری اپلیکیشن از حروف بزرگ به طور کامل استفاده نکنید، camel case یا sentence case گزینه های بهتری برای این کار می باشند. camel case در حالتی که دو کلمه چسبیده به هم موجب تلفظ نادرست شود، مانند PieDish، گزینه خوبی به نظر می رسد.

راهکار: تنها در صورتی camel case را مورد استفاده قرار دهید که عدم بکارگیری آن موجب اشتباهات تلفظی گردد، در غیر این صورت استفاده از آن پیشنهاد نمی شود.

4. عدم شناخت مخاطبین

شناخت کامل مخاطبین برای کارآفرینی حیاتی است و توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. قطعا شما نیز خود را به جای مشتریان می گذارید تا به شناسایی مشکلی که مشتریان با آن مواجه اند پرداخته و از طریق اپلیکیشن خود اقدام به رفع آن نمایید، با این تفاسیر لازم است تا کار مشابهی را هنگام گزینش نام برای اپلیکیشن نیز انجام دهید.

blog_19178_3

با بهره گیری از عبارات جستجو یک نام توصیفی بسازید که به کاربران در راستای شناخت و پیوند یافتن با اپلیکیشن شما یاری رساند. لازم است بدانید مردم به دنبال چه چیزی هستند، پس از آن با دقت به انتخاب صفات پرداخته و نامی را بسازید که به هدف شما مرتبط بوده و موجب فروش محصول شما گردد.

راهکار: اقدام به تحقیق کنید، از وب سایت هایی مانند SensorTower برای آگاهی از آنچه مخاطب به دنبال آن می گردد استفاده کرده و از کلمات کلیدی که سایر اپلیکیشن های محبوب در آن دسته بندی مورد استفاده قرار داده اند آگاهی کسب کنید.

5. تقلید از سایر نام ها

برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که انتخاب نامی که مشابه نام یک اپلیکیشن محبوب دیگر باشد، یادآوری نام را تسهیل می بخشد و احتمال دارد که تغییرات نامحسوس در آن نام میزان پذیرش اپلیکیشن شما را بالا ببرد، اما همواره این نکته را در ذهن داشته باشید که بهترین نام ها اصالت دارند و منحصر به فرد می باشند.

blog_19178_4

راهکار: جسور باشید

استفاده از استعاره ها و کلمات مهیج در گزینش یک نام خوب به کار شما می آید، برای نمونه Shazam نامی نیست که فورا شما را به فکر درباره یک سرویس موزیک بیندازد، اما این نام دربرگیرنده یک حس جادو جمبل است. به یاد داشته باشید که استعاره ها توانایی خلق نام های خلاقانه و اصیل را دارند. برای نمونه Tinder ،Squid و Periscope را در نظر بگیرید.

6. عدم مشورت با یک متخصص در زمینه علامت تجاری

در نامگذاری اپلیکیشن لازم است تا به مسائل مرتبط با نام و علامت تجاری نیز توجه داشته باشید. هر اپ استور قوانین و پروسه های داخلی خود را برای اعطای مجوز برای استفاده از آن نام خاص در اکوسیستم خود دارد، البته نقض یا تجاوز به نام تجاری اشخاص در خارج از اپ استور در محدوده قوانین قرار نمی گیرد. از این رو لازم است تا یک جستجو برای نام موردنظر صورت پذیرد تا از مشکلات آینده جلوگیری به عمل آید، برای نمونه می توان Trademark Electronic Search System را مورد استفاده قرار داد. راه حل بهتر استخدام یک متخصص برای این قبیل امور می باشد. در صورت استفاده از علامت تجاری فرد دیگر، از شما خواسته می شود که نام اپلیکیشن را عوض کنید، این امر در برخی از شرایط به حذف اپلیکیشن از اپ استور نیز منجر می گردد.

blog_19178_5

راهکار: بسیاری از عناصر اپلیکیشن علامت تجاری محسوب می شود، برای نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

– نام اپلیکیشن، کلمه یا عبارت

– لوگو/آیکون/گرافیک های اپلیکیشن

– شعار یا تگ لاین اپلیکیشن

– رنگ اپلیکیشن

– ظاهر تجاری اپلیکیشن

– اصوات اپلیکیشن

7. عدم بهینه سازی نام برای iTunes و نام بسته

این موضوع اغلب نادیده گرفته شده و تصورات نادرستی درباره آن وجود دارد، در حقیقت دو مکان بسیار مهم را باید در هنگام گزینش نام مد نظر قرار داد.

مکان اول فیلد نام در iTunes connect می باشد که در حقیقت نام نمایش داده شده به مشتریان در اپ استور است. این فیلد محدودیت 255 کاراکتری دارد، اما تنها 25 کاراکتر اول در جستجو به نمایش در می آیند. به این دلیل باید مطمئن شوید که مهم ترین کلمات که اپلیکیشن شما را توصیف می کنند، در 25 کاراکتر اول جای گرفته اند.

مکان دوم نام بسته نمایشی است، این نام در زیر اپلیکیشن بر روی صفحه نمایش آیفون یا آیپد نمایش داده می شود، بسیاری از اپلیکیشن های محبوب طولی بیشتر از 11 کاراکتر دارند، اما بهتر است سعی کنید که این بخش را محدود به 11 یا کمتر کاراکتر گردانید، چرا که در غیر این صورت احتمال دارد کارکترهای اضافی حذف شوند.

راهکار: بسیاری از اپلیکیشن های نام آشنا یک توصیف کوتاه از اپلیکیشن را دربر نمی گیرند، در حالی که استفاده از یک توصیف کوتاه شامل کلمات کلیدی منتخب شانس اپلیکیشن در جستجوی اپ استور را افزایش می دهد.

جمع بندی

بهترین نامه ها به راحتی هجی و جستجو می شوند و از آنجا که تلفظ آنها هم آسان است، به راحتی دهان به دهان می چرخند و محبوب می شوند. در صورتی که نام اپلیکیشن گویای عملکرد آن نیست، باید با اعمال خلاقیت این مشکل را برطرف کنید.

منبع:

http://thenextweb.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 208 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 16:25

در این مقاله به معرفی پلاگین هایی پرداخته می شود که در تسریع فرآیند توسعه اپلیکیشن، مدیریت منابع پروژه و نوشتن کدهای بهتر یاری می رسانند، با ما همراه باشید.

نصب پلاگین ها

فرآیند نصب برای تمامی پلاگین ها مشابه است:

– اندروید استودیو را اجرا کنید و Preferences را باز کنید.

– به بخش Plugins بروید.

blog_19195_1

– بر روی Browse repositories کلیک کنید تا فهرستی از IntelliJ IDEA Plugins برای شما لود شود.

blog_19195_2

– به جستجوی نام پلاگین موردنظر خود پرداخته و سپس install را بزنید.

blog_19195_3

– پس از اینکه فرآیند نصب پلاگین تکمیل شد اندروید استودیو را ری استارت کنید.

1. تولید آبجکت های Parcelable

Parcelable boilerplate code generation

ممکن است در طول فرایند توسعه اپلکیشن نیاز به کار با آبجکت های Parcelable در جاوا داشته باشید. آبجکت های Parcelable به کامپوننت های مختلف از اپلیکیشن، سیستم و یا سایر اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی داده ارسال می کنند. زمانی که اپلیکیشن به Parcelableها نیاز داشته باشد، توسعه دهنده باید به طور دستی اقدام به ساخت آنها کند و یا از ابزار Parcelable boilerplate code generation جهت تولید یک پیاده سازی مبنی بر فیلدهای کلاس Parcelable استفاده نماید.

blog_19195_4

2. کامندهای ADB

ADB Idea

ADB Idea کامندهای ترمینال حیاتی و مهم را در اختیار توسعه دهندگان قرار می دهد، کاربرد این ابزار پس از انتشار نسخه 2.0 از اندروید استودیو بیشتر از گذشته شده است. با این وجود کاربردی بودن این قابلیت، گاهی اوقات بیلد سریع تغییرات کوچک را نمی پذیرد و نیاز است تا پروژه را مجددا بیلد کرده و نصب نمایید. این ابزار دسترسی به کامندهای ADB را بسیار کاربردی می گرداند.

blog_19195_5

3. ADB با وای فای

ADBWIFI

این پلاگین بسیار ساده است و به شما امکان دیباگ اپلیکیشن های اندروید با استفاده از وای فای را می دهد.

blog_19195_6

4. Minimap

CodeGlance

چنانچه از ویرایشگرهایی مانند Sublime استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد CodeGlance استفاده از IDE را جذاب تر و ناوبری در فایل های کلاس بزرگ را آسان تر می گرداند.

blog_19195_7

5. تبدیل SVG به وکتورهای اندروید

SVG2VectorDrawable

تغییر بوجود آمده در متریال دیزاین رویکردهای جدیدی را برای آیکون ها، لوگوها و تصاویر ثابت اپلیکیشن ها به همراه داشت. فرمت های سنتی مانند png ،jpg و غیره به Vector Drawables تغییر یافتند. پلاگین SVG2VectorDrawable به شما امکان تبدیل تصاویر SVG به vector drawables را می دهد و بدین ترتیب می توانید این تصاویر را به عنوان drawableهای لی اوت مورد استفاده قرار دهید.

blog_19195_8

6. تولیدکننده Data Transfer Object

DTO generator

تولیدکننده DTO از فیلد داده شده کلاس های جاوا می سازد. این پلاگین در صورت استفاده از REST API که جواب ها را به صورت JSON برمی گرداند و در بسیاری از سرویس های وب مورد استفاده قرار می گیرد، بسیار کاربردی خواهد بود. DTO یک آبجکت POJP از فیلد داده شده تولید می کند. در زیر نمونه ای از یک پروژه Github را مشاهده می نمایید و می توانید مثال های بیشتری را نیز در آن پیدا کنید.

blog_19195_9

7. تولیدکننده آیکون متریال دیزاین

Android Material Design Icon Generator

به منظور توسعه اپلیکیشن هایی مبنی بر الگوهای متریال دیزاین نیاز به افزودن Material Icons دارید، اما Material Icons Guide کمی خسته کننده بوده و به کار زیادی نیاز دارد، اما این پلاگین به شما در راستای ساخت آیکون های متریال دیزاین در چند قدم یاری می رساند.

blog_19195_10

8. جستجوگر کد Codota

Codota IntelliJ plugin

چنانچه به مشکلی با کد خود برخورده اید و به راه حلی برای آن نیاز دارید و یا باگی پیش آمده که قادر به رفع آن نیستید، Codota به شما در این راه یاری می رساند. Codota یک موتور جستجو است که به دنبال اسنیپت های کد اپن سورس که در پلتفرم هایی مانند Github ،Google Code و StackOverflow در دسترس است می گردد، همین ویژگی Codota را به ابزاری بسیار خوب و کاربردی برای توسعه سریع تبدیل کرده است.

blog_19195_11

برای نمونه اگر در Codota به دنبال چیزی مانند کلاس java.util.Observable که استفاده از آن در پروژه های کوچک اندروید رایج نیست بگردید، امتیازی به صورت CodeRank 5 را مشاهده می کنید، اگر java.util.ArrayList را جستجو کنید، CodeRank 10 را مشاهده خواهید کرد. این ویژگی زیبایی Codota است و با کمک این پلاگین می توان از قدرت آن درون اندروید استودیو بهره برد.

9. Mirroring با کمک Jimu

Jimu Mirror

دیباگ کردن اپلیکیشن ها بر روی گوشی ها کار زمان بری است، مخصوصا در صورتی که بر روی بخش رابط کاربری اپلیکیشن خود در حال کار باشید و همزمان تطبیق های سریعی را نیز در کدهای خود اعمال کنید. Jimu Mirror به شما در جهت به حداقل رساندن زمان توسعه با نمایش پیش نمایش هایی از لی اوت بر روی گوشی که به صورت ریل تایم آپدیت می شوند یاری می رساند و این شرایط برای زمان اعمال تغییرات در لی اوت نیز به همان شکل است. Jimu Mirror ابزار بسیار خوبی برای پیش نمایش لی اوت های اندروید، ویوهای کاستوم و انیمیشن ها می باشد. این ابزار اپن سورس نیست و در ریپوزیتوری IntelliJ قرار ندارد و برای دانلود آن باید به وب سایت آن مراجعه نمایید، این ابزار رایگان نمی باشد، اما با در نظر گرفتن قابلیت های آن ارزش صرف هزینه را دارد.

پلاگین های متعددی برای استفاده در اندروید استودیو وجود دارند که در این مقاله تنها به مهم ترین آنها اشاره شد.

منبع:

https://www.sitepoint.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 181 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:05

گوگل در کنفرانس I/O اعلام کرد که اپلیکیشن های اندروید به زودی در دسترس دستگاه هایی که با کروم او اس کار می کنند قرار خواهند گرفت و هم اکنون پس از گذشت یک ماه از کنفرانس، ASUS Chromebook Flip نخستین دستگاه کروم او اس می باشد که اپلیکیشن های اندروید را دریافت کرده است. چنانچه شما نیز مالک یکی از این کروم بوک ها هستید و می خواهید تا نسخه آلفای اولیه از کروم او اس 53 را دانلود کنید، آیکون گوگل پلی استور بر روی دسکتاپ شما به نمایش در می آید. مبنی بر بیانات François Beaufort از گوگل، اپلیکیشن های اندروید بر روی نسخه 2015 از Chromebook Pixel و Acer Chromebook R11 نیز در دسترس قرار گرفته اند، اما یکی از کاربران Reddit بیان داشته که پلی استور هنوز بر روی دستگاه های مذکور کار نمی کند.

blog_19212_1

گوگل در سال 2014 ورود اپلیکیشن های اندروید برای کروم او اس را وعده داده بود، اما آنطور که پیداست این کار مدت زمانی بیشتری به طول انجامید. کمپانی اخیرا اقدام به نمایش یک دمو از نحوه عملکرد این اپلیکیشن ها کرده است. اپلیکیشن های اندروید مزایایی چشمگیری را برای کاربران کروم او اس به دنبال دارند و به آنها امکان جابجایی بین فایل ها و کار به صورت آفلاین را می دهند.

در حال حاضر این لپ تاپ ها عملکردی مشابه نسخه 6.1 از اندروید را به نمایش می گذارند و تنها با اپلیکیشن های تبلت کار می کنند. کاربران Reddit بیان داشته اند که باگ های جزئی در بازی های شتاب و رقابتی وجود دارند، اما در کل با در نظر گرفتن اینکه فرآیند در بیلد توسعه دهنده قرار دارد، قابل پذیرش می باشد. حدود یک ماه دیگر نرم افزار بتا به کروم بوک ها می آید و کاربران کروم بوک های باید تا آن زمان منتظر بمانند. دستگاه های دیگر نیز تا پایان سال 2016 اپلیکیشن های اندروید را دریافت خواهند نمود.

منبع:

https://www.engadget.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 183 تاريخ : يکشنبه 30 خرداد 1395 ساعت: 0:05

کمپانی گوگل در رویداد I/O 2016 که در سان فرانسیسکو به وقوع پیوست، نسخه جدید از اندروید را برای توسعه دهندگان منتشر ساخت. این نسخه نیز نسخه نهایی اندروید نمی باشد، اما با این وجود سرنخ هایی از امکانات جدید را در دست توسعه دهندگان و کاربران قرار می دهد.

ویژگی های جدیدی جای خود را در اندروید N یافته اند، از نوتیفیکیشن های جدید گرفته تا بهبود عمر باتری، پشتیبانی از قابلیت چندپنجره ای و امکانات کوچک و بزرگ دیگر.

هنوز نام نهایی این نسخه از اندروید مشخص نشده و گمان می رود که تا چند هفته آینده گوگل به طور رسمی نام این نسخه از سیستم عامل محبوب خود را فاش کند، اما با این وجود گوگل از بسیاری از ویژگی ها و امکانات جدید سیستم عامل خود پرده برداشته و در ادامه به فهرستی از امکانات جدید و بهبودهایی که در اندروید N جای گرفته اند پرداخته می شود، با ما همراه باشید.

ارتقای نوتیفیکیشن ها

گوگل در اندروید N اقدام به طراحی مجدد بخش نوتیفیکیشن ها نموده است، از جمله این تغییرات می توان به نوتیفیکیشن های به هم پیوسته، آپدیت قالب ها و پاسخ مستقیم به پیام ها اشاره کرد. در قالب جدید نوتیفیکیشن ها تمرکز بیشتری بر روی تصویر آواتار گذاشته شده و نوتیفیکیشن های به هم پیوسته به سیستم امکان گروه بندی پیام ها را خواهند داد. با استفاده از قابلیت پاسخ مستقیم کاربران قادر خواهند بود تا مستقیما از بخش نوتیفیکیشن ها به یک اس ام اس یا پیام متنی پاسخ دهند، بدون اینکه نیازی به باز کردن اپلیکیشن موردنظر باشد، این ویژگی برای تمامی اپلیکیشن های پیام رسان از جمله واتس اپ عملکرد مشابهی را به نمایش خواهد گذاشت.

blog_19049_1

پشتیبانی از چند پنجره ای

اندروید N پشتیبانی از چند پنجره ای را به سیستم عامل خود افزوده، به کمک این ویژگی کاربران می توانند به طور همزمان دو اپلیکیشن را در یک صفحه باز کنند و آنها را در کنار هم و یا به صورت بالا و پایین به اجرا در آورند، علاوه بر این کمپانی گزینه تغییر اندازه برای اپلیکیشن ها را نیز امکان پذیر ساخته و با درگ کردن اپلیکیشن در فضایی که به آن دو اختصاص داده شده می توان اندازه آن را کوچک یا بزرگ کرد. علاوه بر ویژگی چند پنجره ای گوگل بیان داشته که زین پس کاربران اندروید تی وی می توانند اپلیکیشن ها را در حالت تصویر به تصویر قرار دهند، بدین ترتیب کاربر در حین کار با سایر اپلیکیشن ها یا چرخ زدن در اینترنت می تواند محتوای موردنظر را نیز مشاهده کند.

blog_19049_2

گوگل کیبورد ارتقا یافته

اندروید N امکانات جدیدی را برای گوگل کیبورد در نظر گرفته است، کاربران هم اکنون می توانند به انتخاب تم های گوناگون برای گوگل کیبورد پرداخته و از بین 14 رنگ در دسترس یکی را بنا به سلیقه خود برگزینند. امکان استفاده از تصاویر کاربر به عنوان تصویر پس زمینه کیبورد نیز وجود دارد. اندروید N کاراکترهای ایموجی جدیدی را که در Unicode 9 به تایید رسیده اند، در بر گرفته است.

blog_19049_3

قابلیت ضبط در اندروید تی وی

کاربران اندروید تی وی با استفاده از API جدید ضبط تعبیه شده در اندروید N، قادر به ضبط و اجرای محتوا از سرویس های ورودی اندروید تی وی هستند. علاوه بر این، امکان زمان بندی ضبط و یا ضبط در حین تماشای محتوای مربوطه نیز در اختیار کاربران قرار گرفته است.

blog_19049_4

حالت Doze ارتقا یافته

Doze که در نسخه مارشمالوی اندروید برای اولین بار معرفی شد، امکانی برای ذخیره باتری در زمانی است که گوشی مورد استفاده قرار نمی گیرد. در گذشته فعال سازی این امکان تنها در شرایطی صورت می پذیرفت که گوشی به طور کامل بلااستفاده رها شده بود، مثلا در زمان خواب، اما به بیان گوگل نسخه جدید اندروید هر زمانی که صفحه گوشی خاموش شود این قابلیت را فعال کرده و باتری را ذخیره خواهد نمود. به محض روشن کردن گوشی یا وصل کردن آن به برق، این حالت به طور خودکار خاموش می شود و این ویژگی به گوشی اندروید امکان بهبود طول عمر باتری را می دهد.

حالت کار در شب

اپل اخیرا امکان جدیدی را به آی او اس افزوده که Night Shift نام دارد، گوگل نیز به پیروی از آن Night Mode را به اندروید آورده که توسط آن کاربران قادر به تغییر رنگ های گوشی برای استفاده در شب می گردند و می توانند در طول شب از تم تیره تعبیه شده در سیستم استفاده کنند. علاوه بر این یک سایه رنگی زرد اثرات نور آبی منتشر شده از گوشی را کاهش می دهد. این ویژگی به طور خودکار در ساعات مختلف روز نور صفحه را تنظیم می کند.

امکان فعال سازی خودکار حالت شب نیز وجود دارد و حتی می توانید از تم تیره رنگ اندروید N به جای تم پیش فرض گوشی استفاده کنید. برای این کار کافیست به بخش Settings->Syetem UI Tunner->Color and appearance->Night Mode مراجعه نمایید.

blog_19049_5

ذخیره ساز دیتا

ذخیره سازی دیتا قابلیت جدیدی است که در راستای کاهش دیتای تلفن همراه استفاده شده توسط اپلیکیشن ها ساخته شده است. در صورت فعال بودن این امکان، سیستم دیتای پس زمینه را بلاک کرده و به اپلیکیشن ها نیز هشدار می دهد تا از دیتای کمتری استفاده کنند، البته امکان انتخاب اپلیکیشن خاص توسط کاربر نیز در دسترس قرار دارد، اپلیکیشن های انتخاب شده در پس زمینه به اجرا در می آیند و از دیتا حتی زمانی که این امکان فعال باشد، استفاده می کنند. این امکان برای افرادی که در طول روز به وای فای دسترسی ندارند و مایل اند تا گوشی آنها از دیتای زیادی استفاده نکند، بسیار کاربردی خواهد بود.

blog_19049_6

بهینه سازی های پس زمینه Project Svelte

گوگل در اندروید N به معرفی پروژه ای با نام Project Svelte پرداخت که تلاشی برای بهینه سازی نحوه اجرای اپلیکیشن ها در پس زمینه می باشد. تمرکز این پروژه جدید بر روی بهینه سازی مصرف رم که توسط اپلیکیشن ها و سیستم مورد استفاده قرار می گیرد گذاشته شده است. این کار از طریق حذف سه برادکست اینتنت صورت می پذیرد که می توانند چندین اپلیکیشن را فورا بیدار کرده و به ذخیره باتری و حافظه بپردازند.

بلاک کردن شماره

اندروید N با امکان نیتیو بلاک کردن شماره ها به میدان می آید، توسط این قابلیت کاربران می توانند شماره موردنظر خود را در سطح سیستم بلاک کنند. این ویژگی ارائه دهنده یک API فریم ورک است که به تامین کنندگان سرویس امکان نگه داشتن یک فهرست از شماره های بلاک شده را می دهد. اپلیکیشن پیش فرض اس ام اس، اپلیکیشن شماره گیر تلفن و اپلیکیشن های تامین کننده قادر به خواندن و نوشتن بر روی فهرست مذکور می باشند.

اسکرینینگ تماس

اپلیکیشن شماره گیر در اندروید N از اسکرینینگ تماس پشتیبانی می کند، بدین ترتیب قادر به رد کردن تماس از تله مارکترها و اسپمرها هستید و می توانید مطمئن شوید که این تماس ها در فهرست تماس ها یا نوتیفیکیشن های شما قرار نخواهند گرفت.

مشابه نسخه های قبلی اندروید، نسخه نهایی مشتری از اندروید تنها در اواخر سال جاری و به احتمال زیاد در ماه اکتبر به دست کاربران خواهد رسید، اما علاقه مندان می توانند نسخه پیش نمایشی را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهند.

منبع:

http://www.androidtipsz.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 191 تاريخ : جمعه 28 خرداد 1395 ساعت: 14:40

لینکدین پلتفرمی آنلاین است که کارآفرینان و افراد مستقل و کارمندان را قادر به برقراری ارتباط و صحبت از فرصت های شغلی می نماید، این شبکه در دسامبر سال 2002 شکل گرفت و شاهد رشد نمایی شد که 433 میلیون عضو را برای آن به همراه داشت. علاوه بر این 105 میلیون نفر به طور ماهیانه از این وب سایت بازدید می کنند و بیش از 7 میلیون فهرست شغلی جای خود را در این وب سایت یافته اند. شما قادر به آپلود سوابق و مدارک خود در یک پروفایل کاربری هستید و کارفرمایان نیز می توانند از بین متقاضیان فرد موردنظر خود را که دارای مهارت های خاص است انتخاب نمایند. کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که قصد دارد تا لینکدین را با مبلغ 26.2 میلیارد دلار معادل 196 دلار به ازای هر سهم، خریداری کند. این اقدام به مایکروسافت امکان کنترل سایت آموزشی Lynda.com را نیز می دهد.

blog_19087_1

مدیرعامل مایکروسافت Satya Nadella، با ارسال نامه ای غیر رسمی به کارمندان به شرح وضعیت پرداخت:

“این معامله، کلود حرفه ای و شبکه شغلی پیشرو در جهان را گرد هم می آورد. من مدتی را به تحقیق درباره لینکدین و در عین حال به تفکر درباره چگونگی تغییر شبکه ها با استفاده از سرویس های کلود پرداخته ام. پرواضح است که تیم لینکدین کسب و کار خارق العاده ای را پرورش داده، شبکه ای با بیش از 433 میلیون فرد متخصص و حرفه ای در بین مشاغل گوناگون.”

“با همکاری یکدیگر ما می توانیم رشد لینکدین، مایکروسافت آفیس 365 و Dynamics را سرعت ببخشیم، ما به دنبال قدرت بخشیدن به اشخاص و سازمان های این کره خاکی هستیم.”

سمت مدیر عامل لینکدین را مدیر عامل کنونی آن یعنی Jeff Weiner بر عهده خواهد گرفت و لزومی برای اطاعت از قوانین و دستورالعمل های مایکروسافت نبوده و خود می تواند کار را مدیریت کند. شاید مبلغ این قرارداد کمی باورنکردنی بنماید، اما با در نظر گرفتن رشد متناوب لینکدین، قطعا می توان این سرمایه گذاری از سوی مایکروسافت را هوشمندانه تلقی کرد.

منبع:

http://www.eteknix.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 211 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 20:54

تلگرام یکی از محبوب ترین اپلیکیشن های پیام رسان است و هرروزه در تلاش برای افزودن قابلیت های جدید به اپلیکیشن خود می باشد، این اپلیکیشن که به خاطر چت های مخفی رمزگذاری شده خود معروف شده، هم اکنون پیام های پیش نویس را در اپلیکیشن جای داده، این ویژگی در نسخه موبایل توییتر وجود دارد، اما اپلیکیشن های پیام رسان هنوز آن را مورد استفاده قرار نداده اند.

به بیان تلگرام در یک نوشته وبلاگ “پیام های ناتمام در فهرست چت های کاربر نمایش داده می شود و آن چتی که دارای پیام پیش نویس ارسال نشده است به بالای لیست چت ها می رود و تمامی پیش نویس های شما در همه دستگاه هایی که تلگرام را بر روی آن نصب کرده اید همگام سازی می شود و بدین ترتیب می توانید در گوشی خود تایپ را آغاز کرده و در کامپیوتر آن را ادامه دهید.”

blog_19068_1

علاوه بر قابلیت فوق، تلگرام به نمایش قابلیت های جدیدی برای ویدیوهای ارسال شده در گوشی های موبایل نیز پرداخت. در نسخه آی او اس، از اجرای ویدیوها از Vimeo و YouTube به صورت تصویر در تصویر پشتیبانی می شود، برای این کار لازم است تا دکمه تعبیه شده در گوشه راست ویدیو را زده و این امکان را فعال کنید، با این کار یک پنجره شناور به نمایش در می آید و می توانید در حین تماشای ویدیو، به کار دیگری در تلگرام مشغول شوید.

نسخه اندروید تلگرام هم اکنون یک ویدیو پلیر نیتیو را در خود جای داده و بدین ترتیب برای تماشای ویدیوهای ارسال شده دیگر نیازی به سایر اپلیکیشن ها مانند YouTube ندارید.

تلگرام دسترسی به دکمه Scroll to Bottom را نیز همراه با شمارنده پیام های خوانده نشده برای اندروید و اپلیکیشن دسکتاپ گسترش داده و این ویژگی قبلا بر روی آی او اس نمایش داده شده است. در ماه فوریه تلگرام اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهیانه آن به بیش از 100 میلیون نفر رسیده است، اما با ورود امکانات جدید و افزایش محبوبیت این اپلیکیشن پیام رسان در سرتاسر دنیا، این رقم روز به روز بیشتر می شود.

منبع:

http://venturebeat.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 187 تاريخ : پنجشنبه 27 خرداد 1395 ساعت: 15:14

حدود یک ماه و نیم پیش شرکت مشاوره بریتانیایی به نام Ovum نتایج آخرین مطالعات خود را منتشر نمود، کمپانی ارزش جهانی مارکت اپلیکیشن در سال 2020 را معادل 80 میلیارد دلار پیش بینی کرده بود، یعنی 60 درصد بیشتر از ارزش کنونی آن. چنانچه این پیش بینی در نظر شما بسیار جسورانه می نماید، آخرین گزارش از شرکت تحلیلگری App Annie قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. مبنی بر پیش بینی اخیر این کمپانی، مارکت جهانی اپلیکیشن در سال 2020 ارزشی معادل 102 میلیارد دلار را از آن خود خواهد نمود، این مقدار بیش از دو برابر ارزش این مارکت در حال حاضر می باشد. به بیان کمپانی، اقتصادهای بالغ مانند آمریکا، ژاپن و اروپا هم اکنون دو سوم از درآمدهای مربوط به اپلیکیشن ها را به خود اختصاص داده اند، اما این شرایط در چند سال آینده تغییر پیدا می کند. App Annie انتظار دارد که مارکت های در حال ظهور مانند هند، برزیل و آرژانتین 40 درصد از درآمد جهانی اپلیکیشن ها را از آن خود کنند، پتانسیل رشد مارکت های مذکور دلیلی برای پیش بینی ارزش 102 میلیارد دلار از سوی App Annie بوده است.

blog_18968_1

با این وجود مارکت های در حال ظهور، تنها دلیل چنین پیش بینی از سوی این کمپانی نبوده اند، App Annie معتقد است که توسعه دهندگان در حال سرمایه گذاری بیشتر بر روی اپلیکیشن های جهانی مرتبط با سلامت و آموزش اند و از سوی دیگر اسمارت فون های سازگار با قیمت های مناسب بازار را تحت سلطه گرفته و همین امر به نفع مخاطبین جدیدی تمام می شود که توانایی صرف هزینه هنگفتی را ندارند، اما مایل به صرف هزینه اند.

در حقیقت App Annie بر این باور است که اپلیکیشن ها به یک ابزار حیاتی از زندگی ما بدل خواهند شد. آمار و ارقام نشان داده شده در نمودار به مراتب بالاتر از جایگاه کنونی مارکت است، اما با در نظر گرفتن رشد جهانی مارکت اپلیکیشن در طول 8 سال اخیر، این پیش بینی بعید به نظر نمی رسد.

blog_18968_2

این دومین بار است که App Annie در سال جاری به پیش بینی دو برابر شدن ارزش جهانی مارکت اپلیکیشن در سال 2020 پرداخته است، در ماه فوریه کمپانی پیش بینی مشابهی را به انجام رسانید و بیان داشت که چهار سال بعد این مارکت به درآمد ناخالص 101 میلیارد دلار دست خواهد یافت.

منبع:

http://www.androidheadlines.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 221 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 22:29

دوره ای که در آن زندگی میکنیم به عصر ارتباطات معروف است چرا که امروزه میتوان در کمتر از چند ثانیه با آنسوی دنیا ارتباط برقرار کرد. این بستر با روی کار آمدن شبکه جهانی اینترنت شکل گرفت که راه های ارتباطی مختلفی همچون پست الکترونیک، گفتگوی آنلاین، شبکه های اجتماعی و در جدیدترین حالت، برنامه های پیام رسان از دل آن پدید آمد. در این میان ابزارهای نرم افزاری متنوعی نیز پا به عرصه حضور گذاشتند تا به برقراری هر چه بهتر ارتباط کمک کنند و امکانات جالبی را در اختیار کاربران قرار دهند.

برنامه ای که در ادامه و تحت عنوان “کارآگاه تلگرام” با آن آشنا میشوید، یکی از همین ابزارهای کمکی است. با ما در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه باشید.

کارآگاه تلگرام

رابط کاربری :

محیط اپلیکیشن فوق، شباهت بسیار زیادی به برنامه پیام رسان تلگرام دارد و برای آن میتوانیم به نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، فونت مناسب، آیکن های یکدست، چیدمان مرتب اجزای صفحه و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی اشاره کنیم. هرچند تغییرات جزئی این برنامه اندرویدی با نمونه اصلی آن چندان زیاد نیست اما در همین حد نیز، طراحی عناصر گرافیکی مربوطه قابل قبول و کاربرپسند است. البته انتظار میرفت که در بعضی موارد مانند بخش راهنما، دقت نظر و حسن سلیقه بیشتری صرف گردد تا چهره “کارآگاه تلگرام” از هر لحاظ بدون نقص باشد.

استفاده راحت از امکانات موجود و جابجایی سریع بین بخش های مختلف که با حداقل پیچیدگی انجام میپذیرد، از دیگر ویژگی های مثبت در برنامه فوق به شمار می آید. هرچند رابط کاربری “کارآگاه تلگرام” یک نسخه کپی شده از نمونه اصلی آن میباشد اما به هرحال در پیاده سازی آن و انجام تغییرات جزئی، از تکنیک های اصولی استفاده گردیده و استانداردهای لازم رعایت شده اند.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

کارآگاه تلگرام

کاربرد :

از نام این اپلیکیشن اندرویدی، تا حدودی میتوان وظیفه آن را حدس زد و به عملکرد آن پی برد. شما با استفاده از “کارآگاه تلگرام” میتوانید مخاطبین خود را رصد کنید و آمارهای جالبی از وضعیت فعالیت آنها در برنامه تلگرام بدست آورید. لازم به ذکر است که بدین منظور از API قانونی که توسط تیم تولیدکننده این برنامه پیام رسان در اختیار توسعه دهندگان قرار میگیرد استفاده شده و از بابت امنیت اطلاعات جای نگرانی نیست. در ادامه نحوه کار با اپلیکیشن فوق و قسمت های مختلف آن را توضیح داده ایم.

برای شروع باید شماره تلفن همراه خود را در “کارآگاه تلگرام” به ثبت برسانید و کد فعالسازی را دریافت نمایید. پس از مشاهده راهنمای چند صفحه ای، لیست مخاطبین به نمایش درمی آید که آیکن هایی از قبیل وضعیت آنلاین بودن، ذخیره شماره توسط دو طرف، تشخیص حالت مخفی، اطلاع از وضعیت مسدود شدن توسط شما یا شخص مخاطب و آخرین زمان حضور، در کنار نام آنها به چشم میخورد. این آیکن ها و مفهوم هر کدام از آنها در راهنمای اپلیکیشن فوق بطور کامل شرح داده شده اند.

در “کارآگاه تلگرام” برای آگاهی از وضعیت کامل هر مخاطب، کافی است بر روی نام یا تصویر او اشاره کنید. در صفحه باز شده علاوه بر موارد نام برده در بند قبل، گزینه هایی از قبیل تاریخچه تغییرات عکس پروفایل، نام کاربری، حالت مخفی و غیره، مشاهده تمام تصاویر موجود یا حذف شده، بررسی زمان هایی که کاربر آنلاین، آفلاین یا مخفی بوده در طول 24 ساعت گذشته و آمار شگفت انگیزی همچون تعداد کلمات رد و بدل شده بین دو طرف یا کل زمان گفتگوها، وجود دارد که با لمس هر کدام از آنها، جزییات مربوطه نشان داده میشوند. همچنین در این صفحه آماری از رسانه هایی که با مخاطب به اشتراگ گذاشته اید به نمایش درمی آید و امکان تنظیم اعلانات و صداها نیز پیش بینی شده است. با افزودن شخص به مخاطبین خاص نیز میتوانید از آنلاین شدن و سایر تغییرات پروفایل او مطلع گردید.

در منوی کناری برنامه فوق گزینه های جالبی قرار گرفته اند که برای رصد کردن وضعیت مخاطبین سودمند خواهند بود. فهرست بی مرام ها یا کسانی که شماره شما را ذخیره نکرده اند، دوست های واقعی که شماره را ذخیره نموده اند، بچه پرروها یا اشخاصی که مسدودتان کرده اند، روی اعصاب ها یا آنهایی که مسدودشان کرده اید، آب زیرکاه ها یا مخاطبین مخفی شده، افراد آنلاین و همه مخاطبین، از جمله این گزینه ها در منوی “کارآگاه تلگرام” هستند. علاوه بر این میتوانید لیست تغییرات همه دوستان خود را نیز با لمس گزینه ای به همین نام ببینید. در قسمت تنظیمات هم امکان فعال کردن حالت روح که باعث میشود هنگام مشاهده پیام ها تیک دوم آنها نخورد و موقع تایپ نام شما معلوم نباشد، وجود دارد.

همانطور که ملاحظه کردید، “کارآگاه تلگرام” دارای قابلیت های جالب و مفیدی است که بدون تردید برای همه کاربران کاربرد خواهد داشت. اپلیکیشن فوق در همین حد، وظیفه خود را به خوبی انجام میدهد و نیاز به امکانات خاص دیگری ندارد هرچند توسعه دهندگان آن در نسخه های بعدی به فکر ایده پردازی های بیشتر هستند. امیدواریم این برنامه در آینده توسعه یافته و رضایت مخاطبین خود را بیش از پیش جلب کند.

از نظر AppReview، امتیاز 5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

کارآگاه تلگرام

قیمت :

شما میتوانید این برنامه اندرویدی را به صورت رایگان دریافت کنید اما برای استفاده نامحدود از امکانات آن، باید “کارآگاه تلگرام” را به نسخه کامل ارتقا دهید. هزینه این کار در مقابل قابلیت هایی که از آن بهره مند خواهید شد، ناچیز است و از این رو AppReview امتیاز 5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

نگاهی بر اپلیکیشن کارآگاه تلگرام

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 231 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 22:29

مسئاله امنیت و حریم خصوصی یکی از حوزه هایی است که همواره مورد توجه کمپانی اپل بوده و آنها سعی دارند تا امنیت اپلیکیشن های خود را افزایش دهند، به طوری که تا اواخر سال 2016 تمامی اپلیکیشن های آی او اس که با یک سرور ارتباط برقرار می کنند، ملزم به استفاده از ATS برای تبادلات خود می گردند، بدین ترتیب امنیت ارتباطات بین اپلیکیشن و سرور ارتقای چشم گیری پیدا می کند.

blog_19061_1

به گفته اپل لازم است تا توسعه دهندگان هرچه سریع تر این پروتکل امنیتی را مورد استفاده قرار دهند، این پروتکل هم اکنون به طور پیشفرض بر روی آی او اس 9 و macOS فعال است.

به بیان اپل ATS از افشای تصادفی اطلاعات شخصی کاربران جلوگیری کرده و امنیت اپلیکیشن ها را تامین می نماید و همانطور که در رویداد WWDC اپل به آن اشاره شد، استفاده از این پروتکل امنیتی تا پایان سال جاری برای تمامی اپلیکیشن های اپ استور اجباری می گردد.

تعهد و پایبندی اپل به مسئاله امنیت این قابلیت را به میدان آورد و این موضوع برای آن دسته از اپلیکیشن های اشتراکی که تمایل به میزبانی محتوا بر روی سرورهای خود دارند نیز اهمیت پیدا می کند. ممکن است بسیاری از توسعه دهندگان ATS را نادیده گرفته باشند، اما با این اقدام اپل قصد دارد تا از بابت امنیت کامل تبادلات اطمینان حاصل کند. در زبان کنونی ATS، اپلیکیشن ها می توانند به دامین های ناامن دسترسی پیدا کنند، اما اپل درج جزئیات در مستندات Info.plist هر اپلیکیشن را الزامی می داند.

منبع:

http://thenextweb.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 176 تاريخ : چهارشنبه 26 خرداد 1395 ساعت: 22:29

کمپانی اپل هرساله اقدام به برگزاری رویداد WWDC برای توسعه دهندگان سراسر دنیا می نماید، این رویداد جایی است که پرده از آخرین اخبار مربوط به محصولات اپل برداشته می شود، امسال نیز همچون سال های گذشته اپل این رویداد جهانی را در سان فرانسیسکو برگزار کرد، اما این بار بخش سخت افزار آنچنان مورد توجه قرار نگرفت، در حالی که امکانات جدید و حیرت انگیزی برای سیستم عامل های اپل یعنی watchOS ،tvOS ،macOS و iOS معرفی گردید که تا پاییز سال جاری در دسترس عموم قرار خواهند گرفت. در ادامه به مهم ترین اخبار از این رویداد بزرگ پرداخته ایم، با ما همراه باشید.

WatchOS

سیستم عاملی که اپل واچ را قدرت بخشیده، سریع تر و منظم تر از گذشته شده و آمادگی بیشتری برای موقعیت های اورژانسی پیدا کرده است.

– مبنی بر بیانات نایب رئیس بخش تکنولوژی Kevin Lynch، اپل سرعت اپلیکیشن های واچ خود را ارتقا بخشیده و هم اکنون این اپلیکیشن ها فورا لود می شوند، البته به بیان دقیق تر می توان گفت که سرعت لود آنها هفت برابر سریع تر از گذشته شده است.

– داک جدید تعبیه شده در اپل واچ که از دکمه کناری در دسترس قرار می گیرد، به شما این امکان را خواهد داد تا اپلیکیشن ها را مشاهده و بین آنها جابجا شوید.

– افراد قادر به پاسخ گویی به پیام های دریافت شده از طریق اپل واچ خواهند بود، این قابلیت از چندین زبان شامل زبان چینی نیز پشتیبانی می کند.

– حالت SOS جدید با سرویس های ضروری و اورژانسی تماس می گیرد و به مخاطبین ثبت شده در بخش emergency نقشه ای مکان فعلی کاربر را ارسال می کند.

– علاوه بر ظاهر جدید، اپل قابلیت به اشتراک گذاری را نیز به اپل واچ افزوده و کاربران می توانند به پیام رسانی با دوستان و خانواده بپردازند.

– اپل واچ قادر به پیگری فعالیت بدنی افراد بر روی صندلی های چرخدار نیز خواهد بود، این افراد به جای مشاهده نوتیفیکیشن “time to stand”، نوتیفیکیشن “time to roll” را خواهند دید.

اپل یک اپلیکیشن جدید به نام Breathe را منتشر می کند که وظیفه آن یادآوری تنفس عمیق به کاربران است.

tvOS

سیستم عاملی که اپل تی وی را قدرت می بخشد هم اکنون دارای 6000 اپلیکیشن می باشد و اپل به معرفی اپلیکیشن های جدیدی برای این سیستم عامل و یک قابلیت حیرت انگیز که یکی از عمده ترین مشکلات از باکس های اینترنت تی وی را برطرف می کند، پرداخته است.

– بزرگ ترین آپدیت برای tvOS ورود به سیستم است که دردسرهای احراز هویت برای دسترسی به اپلیکیشن های استرمینگ را از بین می برد. کمپانی شرح دقیقی از نحوه عملکرد آن نداده، اما بیان کرده که کاربران تنها با یک بار وارد شدن به اپل تی وی، به طور خودکار به اپلیکیشن هایی که توسط اشتراک های تی وی پیشنهاد شده، دسترسی پیدا می کنند.

– یک اپلیکیشن از راه دور برای آیفون، با استفاده از Siri به کنترل اپل تی وی خواهد پرداخت.

– Siri برای اپل تی وی قادر به انجام جستجو در یوتیوب خواهد گردید.

HomeKit با ورود خود به tvOS به تسهیل فرآیند تبدیل اپل تی وی به یک هاب برای منزل می پردازد.

macOS

سیستم عامل به کار برده شده در مکینتاش نام جدیدی گرفته است، اپل به پیروی از نام iOS ،tvOS و watchOS سیستم عامل دسکتاپ خود را macOS نام نهاده که نخستین نسخه macOS Sierra خواهد بود و قابلیت های زیر را در خود جای خواهد داد:

– Siri به مک راه می گشاید.

– کاربران مک که از اپل واچ استفاده می کنند قادر خواهند بود تا قفل کامپیوترهای خود را بدون اینکه نیازی به تایپ کردن پسورد باشد باز کنند.

– اپل با نگهداری فایل های قدیمی در کلود، فضا را برای فایل های جدید باز کرده و حافظه مک را بهینه سازی می کند.

Apple Pay در وب در دسترس قرار خواهد گرفت و کاربرانی که با استفاده از Apple Pay خرید می کنند، با کمک سنسور اثر انگشت آیفون یعنی TouchID خرید خود را به تایید خواهند رسانید.

– حالت تصویر به تصویر به کاربران کمک می کند تا در حین تماشای ویدیو در یک قسمت از صفحه کامپیوتر، به انجام عملیات چند وظیفه ای بر روی سایر اپلیکیشن ها بپردازند.

– Universal Clipboard به افراد امکان ویرایش و کپی از یک آیپد یا آیفون و الصاق تغییرات بر روی مک را می دهد.

iOS 10

اپل بخش عمده ای از رویداد را به آی او اس 10 اختصاص داد، در زیر فهرستی از امکانات جدید این سیستم عامل را مشاهده می کنید:

قفل صفحه

– با کمک قابلیت جدیدی به نام raise to wake، زمانی که گوشی شما به صوت کج قرار گرفته، یک پیش نمایش از صفحه قفل گوشی به طور خودکار به شما نمایش داده می شود.

– رابط کاربری صفحه قفل گوشی میزبان تغییراتی شده است، کشیدن انگشت از سمت راست دوربین را به کاربران نمایش می دهد، در حالی که کشیدن از سمت چپ ویجت ها را به نمایش در می آورد، یک مرکز کنترل جدید برای موزیک هم در این نسخه تعبیه شده است.

– با بهره گیری از قابلیت لمس سه بعدی که میزان فشار وارد شده به صفحه نمایش را می سنجد، اپل به ارتقای نوتیفیکیشن های صفحه قفل گوشی پرداخته است، برای مثال لمس سه بعدی یک نوتیفیکیشن قادر به نمایش یک پیش نمایش از موقعیت راننده Uber است و به کاربر امکان پاسخ گویی مستقیم از صفحه قفل را می دهد.

Siri

– Siri از این پس در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار می گیرد، بدین ترتیب کاربران قادر به استفاده از Siri برای نوشتن پیام برای اپلیکیشن هایی مانند Slack و Wechat خواهند بود و حتی می توانند با استفاده از Square یا Alipay اقدام به ارسال پول نمایند.

– اپل از قدرت Siri در کیبورد خود نیز استفاده می کند، با QuickType دستیار Siri به پیشنهاد اطلاعات مبنی بر متن مانند موقعیت شخص و یا تقویم پرداخته و QuickType از چندین زبان پشتیبانی به عمل می آورد.

Computer vision

– تشخیص چهره، شی و صحنه میهمان Photos می شوند.

– مشابه Google Photos، اپل نیز عملیات ساخت داستان های تصویری و استفاده از موسیقی متن دراماتیک و زیبا را برای کاربران خود سهولت بخشیده است.

– به گفته Federighi رندر computer vision برای حفظ حریم خصوصی کاربران، به صورت لوکال صورت می پذیرد.

Apple Maps

– Apple Maps زین پس به کاربران زمان رفت و آمد، رویداد بعدی در تقویم و پیشنهادات رستوران را نمایش می دهد.

– Apple Maps در دسترس توسعه دهندگان شخص ثالث قرار می گیرد و اکستنشن ها کاربران را قادر به رزرو سواری با Uber و پرداخت هزینه از طریق Apple Pay می گردانند.

Apple Music

– کمپانی اعلام کرد که آنها هم اکنون دارای 15 میلیون کاربر پولی هستند و خبر از یک طراحی مجدد اما آشنا را داد.

– علاوه بر خطوط واضح تر و فونت های بزرگ تر، عمده ترین تغییر اپل موزیک به بخش گزینش پلی لیست آن مربوط می باشد که For You نام دارد، این بخش به نمایش آخرین آهنگ های پلی شده، متن ترانه ها و آهنگ هایی که جدیدا اضافه شده اند می پردازد.

– اپل یک پلی لیست انتخاب روزانه به نام Discovery Mix را نیز در اپل موزیک جای داده است.

Apple News

– Apple News که هم اکنون دارای 60 میلیون کاربر فعال ماهیانه است تغییر چهره می دهد، این اپلیکیشن به نمایش موضوعات برتر و داغ، اخباری از موضاعات دنبال شده کاربر، موضوعات جدید مبنی بر آنچه کاربران می خوانند و پیشنهاد سردبیر خواهد پرداخت.

– کاربران Apple News قادر به ثبت نام در رسانه مورد علاقه خود خواهند بود.

– اپلیکیشن به نمایش نوتیفیکیشن های اخبار فوری نیز می پردازد.

Home

– اپل اقدام به ساخت اپلیکیشن جدیدی برای کنترل خانه هوشمند نموده است، این اپلیکیشن که Home نام دارد به نمایش تمامی دستگاه های متصل در یک مکان می پردازد، ضربه زدن بر روی آیکون ها این دستگاه ها را خاموش و روشن می کند، علاوه بر این افراد قادر به روشن کردن صحنه خواهند بود که به کنترل چندین دستگاه در آن واحد می پردازد.

Phone

– از این به بعد پیام های صوتی، نوشته خواهند شد.

– اپلیکیشن Phone از تماس های شخص ثالث VoIP مانند واتس اپ پشتیبانی خواهد کرد.

Messages

اپل به وضوح قصد دارد تا با اعمال تغییرات جالبی در Messages به چشم نسل اسنپ چت بیاید.

– ایموجی ها سه برابر بزرگ تر از قبل می گردند.

– به بیان Federighi، کیبورد قابلیت پیش بینی ایموجی را در بر می گیرد و علاوه بر این، تمامی کلمات قابل ایموجی شدن در پیام های متنی های لایت شده و بدین طریق می توان این کلمات را با ایموجی معادل جایگزین کرد.

– افکت های حبابی کاربران را قادر به تطبیق اندازه تایپ و حباب می گرداند.

– یک قابلیت جدید به نام invisible ink کاربران را قادر به نامفهوم کردن پیام تا زمان ضربه زدن دریافت کننده بر روی آن می کند.

– Messages از پیام های دست خط و افکت های تمام صفحه پشتیبانی به عمل می آورد.

– به جای نمایش یک URL در متن، یک پیش نمایش از آن صفحه وب، قطعه موسیقی، ویدیو و غیره به نمایش در می آید.

– Messages نیز در اختیار توسعه دهندگان شخص ثالث قرار خواهد گرفت.

سایر موارد

– سافاری در آیپد از گزینه split-view برخوردار می گردد.

– Mail مکالمات را به هم پیوند می دهد.

– کاربران هنگام نوشتن در Notes قادر به همکاری با سایرین می گردند.

– قابلیت ویرایش جدیدی در Live Photo جای خواهد یافت.

– اپلیکیشن رایگان جدیدی به نام Swift Playgrounds که با هدف آموزش کدنویسی با سوئیفت به کودکان طراحی شده، در پاییز سال جاری در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

منبع:
http://qz.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 365 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:55

در مطلب قبلی برخی از عوامل دخیل در گزینش ابزارها و پلتفرم های مناسب برای توسعه اپلکیشن موبایل مورد بررسی قرار گرفت، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با سایر عوامل آشنا کنیم.

یکپارچگی

لازم است توسعه دهندگان یکپارچگی این ابزارها با سیستم ها و سرویس ها را که ممکن است اپلیکیشن در طول چرخه حیات خود با آنها برخورد داشته باشد، مورد توجه قرار دهند. ابزار علاوه بر این که ارائه دهنده یکپارچه سازی با سایر سیستم ها است، باید توسعه دهنده را قادر به ساخت اپلیکیشن با یکپارچگی لازم گرداند.

برای مثال احتمال دارد که توسعه دهندگان نیاز به ساخت اپلیکیشنی داشته باشند که از (mobile application development(MAM پشتیبانی کند. اگر مایل به استفاده از MADP باشند، لازم است تا اطمینان حاصل کنند که امکان ساخت MAM در داخل اپلیکیشن وجود دارد.

مفهوم یکپارچگی به مواردی دیگر نیز گسترش پیدا می کند، برای نمونه آیا این ابزارها ادمین ها را قادر به ساخت اپلیکیشن هایی که قابل یکپارچگی با سیستم های بک-اند هستند می کند و یا خود این ابزارها قادر به یکپارچگی با زیرساخت های ارائه مستمر و سایر سیستم های کلیدی می باشند.

تخصص

بسیاری از سرویس ها یک codeless experience را وعده می دهند، در حالی که سایر سرویس ها بر ذهنیت “یک بار بنویسید، همه جا اجرا کنید” پایبند هستند که فرآیند کلی را ساده می کند، اما باز هم به کمک توسعه دهندگان نیازمند است. از سوی دیگر یک سرویس کراس پلتفرم باید به جای استفاده از زبان هایی مانند جاوا و سی شارپ متکی بر جاوااسکریپت و اچ تی ام ال باشد و استفاده برای منابع توسعه داخلی را تسهیل گرداند.

توسعه دهندگان باید مدت زمان لازم برای انتشار اپلیکیشن در بازار را نیز مورد توجه قرار دهند، برخی از سرویس ها ارائه دهنده قالب ها و نمونه کدهای آماده هستند و استفاده مجدد از این کدها را امکان پذیر می گردانند. در حالی که برخی دیگر ارائه دهنده قابلیت سفارشی سازی اجزای خاص در صورت داشتن تخصص لازم هستند.

اپلیکیشن ها

هر نوع اپلیکیشنی دارای مزایا و معایب منحصر به فرد خود می باشد، اپلیکیشن های نیتیو معمولا بهترین کارآیی و تجربه کاربری را ارائه می دهند، اما از سوی دیگر توسعه این دسته از اپلیکیشن ها بیشترین هزینه را برای توسعه دهندگان به دنبال دارد، زمان ساخت آنها بیشتر به طول می انجامد و این مدت زمان برای پلتفرم های مختلف بیشتر می گردد. وب اپلیکیشن ها از قابلیت ساخت سریع و آسانی برخوردارند، اما به طور معمول به اندازه اپلیکیشن های نیتیو قدرتمند نیستند، از طرفی اپلیکیشن های هیبرید مابین این دو گروه از اپلیکیشن ها قرار می گیرند.

برخی از سازمان ها باید به پیاده سازی انواع گوناگونی از اپلیکیشن ها بپردازند. برای مثال ممکن است یک اپلیکیشن ساده HTML5 باید برای استفاده کاربران داخلی مناسب باشد، اما مشتریان به اپلیکیشن های نیتیو نیاز داشته باشند.

توسعه دهندگان باید پیش از انتخاب ابزارهای ساخت اپلیکیشن، از آنچه می خواهند بسازند آگاهی کامل داشته باشند، برای مثال اگر مایل به استفاده از یک سرویس MADP و ساخت اپلیکیشن HTML5 هستند، باید از بابت توانایی ارائه رابط کاربری که کاربران دوست خواهند داشت، مطمئن شوند.

منبع:

http://searchmobilecomputing.techtarget.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 209 تاريخ : سه شنبه 25 خرداد 1395 ساعت: 20:55

امروز، 13 ژوئن روزی است که میلیون ها نفر در سرتاسر دنیا منتظر آن بوده اند، به ادعای MacNewsDaily، اپل بالاخره iMessage را به دنیای اندروید نیز می آورد و در رویداد WWDC خود در سان فرانسیسکو این خبر را به طرفداران اندروید می دهد.

پنج سال پیش اپل iMessage را وارد میدان کرد، این محصول در حقیقت سرویس پیام رسان فوری است که کاربران دستگاه های آی او اس را به یکدیگر مرتبط می سازد. کمتر از یک سال پس از انتشار این محصول، iMessage به OS X نیز راه یافت و افراد را با استفاده از سخت افزار ساخته شده توسط اپل به یکدیگر متصل کرد. دیری نگذشت که این محصول محبوب در صدر نشست و توانایی اپل در فروش انبوه سخت افزار یک بیس کاربری قدرتمند را برای کمپانی شکل داد. در ماه فوریه کمپانی بیان داشت که بیش از 200000 پیام در هر ثانیه توسط این سیستم پیام رسان مبادله می شود. اما حباب های سبز رنگی که در چت به نمایش گذاشته می شود، همواره موجب ناراحتی کاربران iMessage بوده است، زمانی که فرد موردنظر بدون استفاده از iMessage برای شما پیامی را ارسال کند، پیام ارسالی به جای رنگ آبی که مشخصه ارتباطات iMessage است، به رنگ سبز نمایش داده می شود.

blog_19025_1

آنطور که شواهد نشان می دهند، کاربران اندروید نیز به زودی قادر به استفاده از این سرویس انحصاری اپل خواهند بود و می توانند رنگ پیام های خود را از سبز به آبی تغییر دهند. با استناد به گفته های یکی از منابع معتبر که با برنامه های اپل آشنایی دارد، سرویس پیام رسان فوری iMessage به طور قطع در سال جاری جای خود را در گوشی های اندرویدی خواهد یافت، اما زمان بندی دقیق آن هنوز مشخص نمی باشد.

blog_19025_2

از طرفی نمی توان درباره تمایل و خواسته حقیقی کاربران اندروید اظهار نظر کرد، چرا که پیام رسانی سنتی در حال حاضر نیز عملکرد خوب و مقبولی را ارائه می دهد و انبوه سرویس های پیام رسان فوری مانند واتس اپ و فیسبوک مسنجر نیز این رقابت را قدرت بخشیده اند. از طرفی کمپانی گوگل اپلیکیشن های متعددی مانند هنگ اوت، گوگل مسنجر، Google Spaces و Allo را در اختیار کاربران قرار داده که هر کدام دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند و با این گستره اپلیکیشن های پیام رسان، ممکن است iMessage محبوبیت چندانی نیابد، اما برای افرادی که تمایل به خروج از اکوسیستم اپل دارند، وجود iMessage در اندروید گزینه بسیار خوبی به نظر می رسد. کاربران تمایلی به از دست دادن سادگی و اعتمادی که این محصول در خود جای داده، ندارند و این سرویس بین کاربران آی و اس بسیار محبوب است، اما به زودی شرایط به نفع اندروید تغییر پیدا می کند.

blog_19025_3

iMessage به جمع اپلیکیشن هایی مانند Move to IOS ،Beats Pill و Apple Music که اپل در گوگل پلی استور منتشر کرده خواهد پیوست.

منبع:

http://www.talkandroid.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 212 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:31

بر روی کره زمین نقاط دیدنی بسیاری هستند که افراد زیادی از سراسر دنیا به آنها مراجعه میکنند. البته این امکان برای همه مردم وجود ندارد اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری هایی همچون تصاویر پانوراما و 360 درجه، میتوان بدون جابجایی فیزیکی از مکان های سیاحتی بازدید نمود. امروزه حتی نمونه ویدیوهای 360 درجه نیز در دسترس عموم قرار گرفته اند تا مشاهده زیبایی های این کره خاکی بطوری که نزدیک به واقعیت باشد، برای همه میسر گردد.

در ادامه با اپلیکیشنی تحت عنوان “پلیر ویدیو 360” آشنا خواهید شد که این امکان را به شما میدهد. ما را در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراهی کنید.

پلیر ویدیو 360

رابط کاربری :

قالب گرافیکی برنامه فوق با توجه به موضوع آن و به منظور حفظ کارایی، با رعایت اصل سادگی طراحی گردیده و در عین حال از یکپارچگی خوبی بهره میبرد. البته انتظار میرفت که دقت نظر بیشتری در خلق محیط این اپلیکیشن اندرویدی صرف گردد و کمبودهایی مانند رنگبندی زنده، اختصاص فضای بیشتر به برخی اجزای صفحه و اندازه فونت بزرگتر در آن رفع شود تا جذابیت بیشتری برای کاربر به همراه داشته باشد. باید گفت که چهره “ویدیو پلیر 360” نیاز به طراحی خلاقانه تری دارد تا به نمونه های حرفه ای نزدیک باشد.

ویژگی هایی همچون جابجایی سریع و بدون پیچیدگی بین بخش های مختلف و استفاده راحت از امکانات موجود، بطور ذاتی در اپلیکیشن فوق وجود دارند. البته مشخص است که در پیاده سازی رابط کاربری “پلیر ویدیو 360″، سعی شده تا استانداردهای لازم رعایت گردد و تکنیک های اصولی مورد استفاده قرار بگیرد. از این لحاظ نقص خاصی به چشم نمیخورد هرچند بهتر بود هوشمندانه تر عمل شود.

با توجه به موارد نام برده، AppReview امتیاز 3 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

پلیر ویدیو 360

کاربرد :

به کمک این برنامه اندرویدی میتوانید ویدیوهایی با زاویه 360 درجه مشاهده نموده و با چرخاندن دستگاه در جهات مختلف یا لمس صفحه و کشیدن انگشت به اطراف، زاویه دید خود را تغییر داده و در ویدیو حرکت کنید! این کار به شما امکان میدهد که حس حضور داشتن در محل را تجربه نمایید که البته خالی از لطف نیست. در ادامه ضمن نام بردن بخش های مختلف “پلیر ویدیو 360″، توضیح بیشتری راجب نحوه عملکرد آن داده ایم.

برای شروع بهتر است از طریق منوی کناری و پس از فارسی کردن زبان برنامه از قسمت تنظیمات، گزینه ویدیوهای آنلاین را لمس نمایید تا لیست آنها به نمایش درآید. حال با اشاره بر روی هر ویدیو، دانلود آن آغاز میشود و پس از اتمام میتوانید آن را مشاهده کنید. در “پلیر ویدیو 360” این امکان وجود دارد که کلیپ های تصویری موجود در گالری دستگاه که با تکنولوژی 360 درجه تهیه شده اند را نیز ببینید. در صفحه پخش ویدیو، امکاناتی از قبیل حالت نمایش کروی، غیرفعال کردن ژیروسکوپ، پخش و توقف، قطع صدا و جابجایی نوار زمان پیش بینی شده است.

پلیر ویدیو 360

در “پلیر ویدیو 360” بخش دیگری به نام دانلودها وجود دارد که ویدیوهای دریافت شده در آن قرار گرفته اند و میتوانید آنها را حذف کنید یا تغییر نام دهید. در این قسمت قابلیت درج لینک کلیپ های تصویری از سایر وبسایت ها و دانلود آنها نیز به چشم میخورد که بدون تردید سودمند خواهد بود هرچند باید ویدیوهایی را انتخاب نمایید که از با زاویه 360 درجه فیلمبرداری شده اند. بد نیست بدانید که محتوای اپلیکیشن فوق، به تدریج توسط تیم تولیدکننده غنی تر خواهد گردید.

به نظر میرسد که برنامه فوق نیاز به امکانات دیگری نداشته باشد و در همین حد کارایی لازم را از خود نشان میدهد. در حال حاضر محتوای “پلیر ویدیو 360” بسیار کم است و انتظار میرود که در آینده لیست ویدیوها کاملتر شود. همچنین بهتر بود که منابعی برای دریافت کلیپ های تصویری با تکنولوژی 360 درجه در اختیار کاربران قرار بگیرد. عدم وجود دکمه های کنترلی جهت حرکت در ویدیو، یکی دیگر از نواقص این اپلیکیشن میباشد که امیدواریم در نسخه های بعدی و در کنار ایده پردازی های بیشتر برطرف گردد.

موارد ذکر شده توسط AppReview، امتیاز 4 از 5 را برای این بخش به همراه دارد.

پلیر ویدیو 360

قیمت :

هرچند در دو بخش قبل نواقصی را برای این اپلیکیشن اندرویدی نام بردیم اما دلیلی برای عدم کارایی آن نیست. از طرف دیگر “پلیر ویدیو 360” بطور رایگان عرضه شده و استفاده از آن هیچگونه هزینه ای در پی ندارد و به همین دلیل رضایت مخاطبان را فراهم میکند. امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 است.

نگاهی بر اپلیکیشن پلیر ویدیو 360

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 19:31

بعضی اوقات افراد پا در عرصه هایی می گذارند که با تصورات آنها هم خوانی نداشته و انتظارت آنها را برآورده نمی کند. ساخت اپلیکیشن و کارآفرینی امری دشوار و پیچیده است و عوامل گوناگونی مانند فرآیند توسعه مشتریان، سرویس مشتری، مدیریت مسائل مالی و مالیات، مدیریت تیم ها و انتظارات و غیره را شامل می شود. احتیاط شرط عقل است و باید پیش از شروع کار خود به پرسش هایی پاسخ دهید که نقشه راه را برای شما واضح تر ساخته و فعالیت های شما را تعریف می کنند.

blog_18996_1

1. آیا راه طولانی در پیش دارم؟

ساخت اپلیکیشن به عنوان یک فرآیند کارآفرینی یک سفر طولانی مدت است و نه مقصد، به احتمال بسیار زیاد درباره عدم وجود چیزی به عنوان موفقیت یک شبه بسیار شنیده اید، بنابراین لازم است با خود صادق باشید، آیا توانایی سرمایه گذاری زمان، پول و انرژی خود برای توسعه ایده ذهنی را دارید؟ چنانچه پاسخ به این پرسش مثبت است و چنین آمادگی را در خود می بینید، می توانید کار خود را آغاز کنید.

2. آیا بازار برای چنین اپلیکیشنی وجود دارد؟

چنانچه اقدام به ساخت اپلیکیشنی کنید که در حال حاضر مارکت برای آن وجود دارد، شرایط به معنای وجود رقابت در این عرصه می باشد، اما از طرفی می توانید از بابت اعتبار ایده ذهنی خود مطمئن باشید. گام بعدی شناسایی عواملی است که موجب تمایز محصول شما در این عرصه رقابتی می گردد، در حقیقیت باید دلیلی برای گزینش محصول شما به جای محصولات رقبا در دست مشتریان قرار داشته باشد.

شرایط برای زمانی که به یک عرصه جدید قدم می گذارید، کمی متفاوت می باشد، در این صورت لازم است تا نیاز به چنین محصولی را اعتبارسنجی کنید، عملیات دشواری که هزینه بر و زمان بر می باشد.

3. مشتریان من چگونه افرادی هستند؟

شخصیت خریدار در حقیقت یک تجزیه و تحلیل جزئی از افرادی است که از شما خرید می کنند و دربرگیرنده دموگرافیک های مشتری، الگوهای رفتاری، انگیزه ها و اهداف آنها می باشد. به یاد داشته باشید که هرچه توجه بیشتری به جزئیات کنید، نتیجه بهتری را دریافت خواهید نمود. چنانچه هنوز با مشتریان خود آشنایی ندارید، بهتر است با صرف زمان اقدام به کشف و بررسی آنها نمایید. هرچه اطلاعات شما درباره مشتریانتان بیشتر باشد، به نحو بهتری قادر به شناسایی نیازمندی های آنها خواهید بود و می توانید محصولی را بسازید که بیشترین میزان هم خوانی با این احتیاجات را داشته باشد.

4. چگونه از اپلیکیشن خود درآمد کسب خواهم کرد؟

کمتر از یک درصد اپلیکیشن های موجود در اپ استور سودآور هستند، بدین معنا که 99 درصد از اپلیکیشن ها درآمد کافی و مورد انتظار را برای سازندگان خود به دنبال ندارند. موفقیت در این عرصه بدین معناست که از اپلیکیشن خود درآمد کسب کرده و دلیل قانع کننده ای را در دست مشتریان خود قرار دهید که به صرف هزینه بابت اپلیکیشن شما بپردازند. حتی اگر در زمان لانچ اپلیکیشن فاقد یک استراتژی کسب درآمد بوده اید، باید به روشنی و وضوح نحوه درآمدزایی از اپلیکیشن در بلندمدت را بیان کنید، البته لازمه این امر توانایی تعامل در اپلیکیشن می باشد.

5. آیا یک برنامه لانچ برای اپلیکیشن دارم؟

برخی از افراد معتقدند که با ساخت محصول کار اتمام می پذیرد، در حالی که این نگرش کاملا نادرست است. در حقیقت ساخت محصول تنها نیمی از این راه پرفراز و نشیب است و می توان بیان داشت که این مرحله ساده ترین بخش از کل فرآیند ساخت و توسعه اپلیکیشن می باشد.

آیا درباره نحوه جذب 100 مشتری اول خود اندیشیده اید؟ همواره لازم است پیش از هرگونه اقدامی مشتریان خود را به دقت شناسایی کرده و نیازمندی های آنها را مورد سنجش و بررسی قرار دهید.

چنانچه مواردی از قبیل بازاریابی محتوا، سئو و رسانه های اجتماعی مورد توجه شما باشد، به یقین نتایج آن را در درازمدت دریافت خواهید کرد، اما اگر مایل به دریافت نتایج فوری هستید، محل تجمع مشتریان بالقوه در شهر یا منطقه را یافته و اقدام به آماده سازی یک برنامه خلاقانه برای دستیابی به آنها نمایید.

6. آیا منابعی را برای بازاریابی در اختیار دارم؟

بازاریابی نیازمند صرف هزینه های هنگفتی نیست، اما برای موفقیت در آن به صرف زمان زیادی برای آزمایش عملکرد روش های گوناگون نیاز خواهید داشت و می توان بیان کرد که بازاریابی یک شغل تمام وقت است و برای حصول نتیجه از آن باید تمامی انرژی و زمان خود را صرف کرد. چنانچه مایل به استخدام نیروی خارجی باشید، باید از بابت وجود سرمایه کافی برای این کار مطمئن شوید، در غیر این صورت باید به صورت روزانه زمانی را برای بازاریابی اپلیکیشن خود اختصاص دهید.

جدای از تخصیص زمان، شروع کار با استفاده از یک برنامه از پیش تعیین شده اهمیت دارد و باید به شناسایی پلتفرم هایی که مشتریان شما مورد استفاده قرار می دهند پرداخته و نحوه جلب توجه مشتریان به سمت محصول را مورد بررسی قرار دهید.

7. آیا شریک درستی را یافته ام؟

چنانچه دارای تخصص فنی لازم در این زمینه نیستید، شناسایی شریک درست و مناسب برای شما چالش برانگیز خواهد بود. بسیاری از سازندگان غیرفنی مرتکب اشتباه شده و هزینه بسیار کمی را صرف کارآیی محصول می کنند، در حالی که مبالغ زیادی را برای بازایابی کنار می گذارند.

چنانچه محصول ساخته شده ارزشی را به مشتریان ارائه ندهد، صرف هزینه برای بازاریابی آن نیز به هیچ عنوان نتیجه بخش نخواهد بود، از این رو بهتر است تا آن هزینه را صرف بهبود عملکرد و قابلیت های محصول ساخته شده نمایید. محصولی که قادر به رفع نیازمندی های مشتریان باشد، در راستای کاهش هزینه های بازاریابی به شما یاری خواهد رسانید.

منبع:

https://www.entrepreneur.com

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 178 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 16:40

کنفرانس WWDC کمپانی اپل نزدیک است و مدیر ارشد بخش بازاریابی جهانی اپل، Phil Schiller به The Verge گفته که کمپانی محبوب آنها به پشتیبانی از مدل تجاری جدیدی مبنی بر اشتراک ها برای اپ استور خواهد پرداخت.

در این مدل جدید سهم درآمد به همان شکل قبلی یعنی با نسبت 70 به 30 باقی خواهد ماند، اما این وضعیت تنها برای 12 ماه پس از انتشار اپلیکیشن در اپ استور صادق خواهد بود. پس از این مدت اپل سهم خود از درآمد اپلیکیشن را به 15 درصد کاهش می دهد و این قانون جدید به ازای هر کاربری که بیش از یک سال از سیستم اشتراک اپلیکیشن استفاده کند، اعمال می شود.

blog_19015_1

به بیان شیلر این اقدام، یعنی کاهش سهم اپل از درآمد به میزان 15 درصد، در نتیجه واکنش توسعه دهندگان برای ارائه سیستم اشتراک در خارج از اکوسیستم اپ استور جهت طفره رفتن از هزینه 30 درصد برای اپل نبوده است. دلیل چنین اقدامی از سوی اپل این است که آنها دریافته اند که توسعه دهندگان تلاش فراوانی را جهت بدست آوردن یک مشتری در مدل اشتراکی به انجام می رسانند و آنها تمایل دارند تا از این طریق بخش بیشتری از درآمد را عاید توسعه دهنده اپلیکیشن نمایند.

این مدل اشتراکی در پاییز سال جاری پیاده سازی خواهد شد، اما آن دسته از اپلیکیشن هایی که ارائه دهنده مدل اشتراکی از طریق متدهای دیگر هستند نیز از این افزایش در درآمد بهره مند خواهند شد و این امر بعد از 13 ژوئن و از طریق یک توافق جدید به وقوع خواهد پیوست.

منبع:

http://www.develop-online.net

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1395 ساعت: 0:54

امروزه کسب و کارهای مختلف به منظور پیشرفت و جذب مشتری های بیشتر، به روش های تبلیغاتی متفاوتی روی می آورند. یکی از روش های نوین در این زمینه، ثبت کسب و کار در بانک های اطلاعاتی آنلاین میباشد تا افراد به واسطه آنها، نزدیکترین محل برای دسترسی به خدمات موردنظر خود را بیابند که این کار باعث صرفه جویی در وقت و هزینه نیز میشود.

در ادامه برنامه “کوجاس” را به عنوان یکی از این بانک های اطلاعاتی معرفی میکنیم. با ما در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی همراه باشید.

کوجاس

رابط کاربری :

اولین نکته مثبتی که در محیط اپلیکیشن فوق به چشم میخورد، یکپارچگی قالب گرافیکی و رعایت اصلی سادگی به منظور کارایی هرچه بیشتر آن میباشد. علاوه بر این، رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب و چیدمان مرتب اجزای صفحه، از دیگر نقاط قوتی هستند که باعث جذابیت ظاهری این برنامه اندرویدی شده اند. هرچند چهره “کوجاس” کاربرپسند به نظر میرسد و نقص خاصی در آن وجود ندارد اما انتظار میرفت که دقت نظر بیشتری در طراحی آن صرف گردد.

جابجایی بین بخش های مختلف برنامه فوق با سرعت بالا و پیچیدگی کم انجام میپذیرد و استفاده از امکانات موجود در آن نیز راحت و بدون دردسر است. این ویژگی های مثبت به دلیل رعایت استانداردهای لازم و به کارگیری تکنیک های اصولی در پیاده سازی رابط کاربری “کوجاس” به وجود آمده اند که با چشم پوشی از نواقص جزئی، میتوان آن را جزو نمونه های حرفه ای به شمار آورد.

از نظر AppReview، امتیاز 4.5 از 5 به این بخش تعلق میگیرد.

کوجاس

کاربرد :

با استفاده از این اپلیکیشن اندرویدی میتوانید با کسب و کارهای شهر اصفهان و حومه آن آشنا شوید و علاوه بر یافتن محل آنها، از خدماتی که ارائه میدهند، اطلاع پیدا کنید. در “کوجاس” دسته بندی های متنوعی از مشاغل وجود دارد و کسب و کارها به خوبی تفکیک شده اند تا کاربران به راحتی موارد دلخواه خود را بیابند. در ادامه ضمن معرفی بخش های مختلف برنامه فوق، امکانات جانبی آن را نیز نام برده ایم.

قبل از هر چیز بهتر است از طریق منوی کناری در “کوجاس” ثبت نام کنید تا بتوانید از همه قابلیت های آن استفاده نمایید. پس از این کار نوبت به جستجو در میان کسب و کارها میرسد که بدین منظور چند راه وجود دارد که ساده ترین آنها، تکان دادن دستگاه برای نمایش یک آگهی تصادفی میباشد. روش دوم، به کارگیری ابزار جستجوی هوشمند در برگه اصلی اپلیکیشن فوق است که باید مشخص کنید چه چیزی و در کجا میخواهید تا نتایج به شما نشان داده شود. حتی میتوانید میزان فاصله مکان از محل کنونی خود را نیز تعیین نمایید.

دسته بندی کسب و کارها، دومین برگه در “کوجاس” بوده که با استفاده از آن میتوانید خدمات موردنظر خود را بر حسب موضوع و در میان بیش از 25 گروه مختلف بیابید. برخی از این گروه ها دارای چند زیر دسته نیز هستند تا در نهایت لیست دقیق تری از مشاغل نشان داده شود. نتایج این لیست بر اساس گزینه هایی از قبیل فروش اقساطی، تخفیف ویژه و غیره قابل فیلترسازی میباشد و همچنین قابلیت جالب مشاهده آنها بر روی نقشه بطور تک به تک و با جابجایی بین آگهی ها وجود دارد. نمایش آگهی های تخفیف دار با لمس گزینه ای به همین نام در منوی کناری، راه دیگری برای جستجو در بانک اطلاعاتی برنامه فوق است.

کوجاس

حال وقت آن رسیده که یک آگهی را باز کنید و جزئیات آن را مشاهده نمایید. نمایش چند تصویر از محل به صورت اسلایدشو، عنوان کسب و کار، آدرس کامل، نمایش مسیر بر روی نقشه، شماره تلفن با امکان تماس فوری، توضیحات تکمیلی و دیگر راه های ارتباطی، از جمله این جزئیات هستند. در “کوجاس” امکان افزودن آگهی ها به لیست آفلاین و قابلیت اشتراک گذاری آنها نیز پیش بینی شده است. همچنین پس از ثبت نام میتوانید نظر خود را درباره هر آگهی ثبت کنید. این برنامه دارای یک بخش محتوایی تحت عنوان خبر نیز میباشد که مطالعه نوشته های آن خالی از لطف نیست.

مواردی که تا اینجا توضیح داده شد مربوط به کاربرانی بود که قصد جستجو در بانک اطلاعاتی “کوجاس” را دارند. چنانچه شما صاحب یک کسب و کار هستید و میخواهید آن را در اپلیکیشن فوق ثبت کنید کافی است به منوی کناری رفته و پس از مطالعه قوانین، گزینه مربوط به این کار را لمس نمایید. پس از طی 3 مرحله شامل انتخاب محل بر روی نقشه، انتخاب موضوع و واردکردن آدرس و سایر اطلاعات تکمیلی، آگهی در دست بررسی قرار میگیرد و در صورت تایید به نمایش درمی آید. برای مدیریت آگهی نیز باید آن را لمس نموده و پس از وارد کردن کد مخصوص به خودتان، تغییرات لازم را انجام دهید.

امکانات و قابلیت هایی که در “کوجاس” گنجانده شده اند، به اندازه ای هستند که کارایی آن را تضمین نموده و رضایت کاربران را فراهم کنند. در واقع کمبود خاصی برای این اپلیکیشن قابل ذکر نیست هرچند انتظار میرود که در نسخه های بعدی بیشتر توسعه یافته و ایده پردازی های هوشمندانه ای در آن صورت بگیرد. همچنین امیدواریم که محتوای برنامه در آینده غنی تر شود.

امتیاز AppReview به این بخش، 5 از 5 است.

کوجاس

قیمت :

شما میتوانید این برنامه اندرویدی را بطور رایگان دریافت نموده و بدون پرداخت هزینه از آن استفاده کنید. این موضوع بدون تردید باعث استقبال مخاطبان از “کوجاس” میگردد و به همین دلیل، AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

این نوشته را به گوگل توصیه کنید :

معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن...
ما را در سایت معرفی نقد و بررسی اپلیکیشن دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : استخدام کار appreview بازدید : 169 تاريخ : يکشنبه 23 خرداد 1395 ساعت: 17:08